Friday, April 15, 2011

lara hati

lama benar rupanya tidak mencoret di dunia dinda

ya benar aku sungguh sibuk akhir-akhir ini

dengan dunia yang tak tentu lagi bakal menjanjikan

syurga untuk aku

di dunia atau di sana

tak tentu arahku ini sebenarnya

hakikat hidup yang aku cari belum lagi terlihat jelas di mata aku

yang itu aku kejar hingga dapat

sekejap cuma bahagianya lantas pahit terpaksa aku telan

dan berulang lagi

aku sekadar mencicip di atas sedangkan yang besar di bawahnya tidak dapat langsung aku sentuh

berulang kali terjadi begini

apa rasa hati aku

apa jadi dengan minda bawah sedar aku

percaya dalam diri aku ini

sudah luput sebenarnya

pada siapa pun

pada apa pun

barangkali untuk mengingatkan aku bahawa pencipta itu ada

dan tak pernah meninggalkan aku

No comments:

Post a Comment